22 Eylül 2010

Paris en güzel nasıl gezilir;Paris`i Hissetmek, Giymek, Yemek yemek, Aşık olmak kısacası; neler yapılır, nereler gezilir, nerelerde kalınır nasıl yaşanır__1


Hayal ederken buluruz bir çoğumuz kendimizi;

Kim bilir belki o aşk romanlarından, filmlerden, havalı dizilerden,  dergilerden kimi zaman belki de kulak  kesilmelerimizden hatta hatta magazin programlarının o ihtişamlı haberlerinden...
Ve öylece buluruz kendimizi bu şehri hayal ederken...
Bir gün ona kavuşmayı dilerken...


Şu kesinki bu şehirde öyle bir sihir, öyle bir tılsım var ki;
Kendine çağırır sessizce;
Gizemlidir Paris, baktıkça kaybolmak , dokundukça teslim olmak vardır ona,
Şehrin mat ve kusursuz ten rengi sizi kışkırtır, ruhu sokakların benzersiz ayrıntılarında hayat bulur.


Benim hayallerime giriş hikayesi Paris`in;
Yaş orta okul civarları , bir pazar akşamı, Parliament gece sineması kuşağı filmi izlenirken televizyonda;
Hiç hatırlayamadığım o filim adı, ama unutamadığım o sahnesi, yaşımın verdiği saf tutkuyla büyülendiğim o kadının;
Yılbaşı gecesi karların altında ışıl ışıl parlayan altın meleklerin altında,son kez delice bağlı olduğu erkeği öptüğü o an...
Öylesine etkilendim ki o andan, oracıkta kendi kendime çoçukça bir söz verdim..
Ben de sevdiğim kadını, o altın meleklerin olduğu köprüde öpeceğim..
Paris denen şehrin hayallerimde yer bulması, böylece başlamış oldu...


Benim gibi hayallerinde yaşatan bu aşk şehrini(çok klişe geliyor size ama ona kavuştuğunuzda, bu iki kelimeyi ona çok yakıştırıyorsunuz)  ona defalarca kavuşmanın verdiği hazla anlatmak isterim....


Ne kadar hayallere kavuşmak soyut gibi dursada;


İlk adım Fransa`ya vize almaktan geçer.
Öncelikli tavsiyem, rotamızı Fransaya vize almaktansa schengen vize veren diğer ülkelere yönlendirmekte fayda vardır.
Hem biraz burunları havadadır evraklarda çok katıdırlar hemde vize için sizi en yakın konsolosluğa yüz yüze başvuru yapacak şekilde gitmek zorunda bırakırlar.


Benim önerim İtalya gibi şirin bir ülkeden, güvenilir bir turizm acentası aracılığı ile başvurarak vize talebinde bulunmanızdır.Hem böylece konsolosluğa gitme derdinden de kurtulursunuz.


Öğrenci yada çalışansanız hiç bir sorun olmayacaktır.Çalışmıyorsanız ve öğrenci de değilseniz tanıdığınız birinden garanti yazısı alıp bir iki evrak daha ekleyip sunduğunuzda size de kapılar açılacaktır.


Şimdi gelelim nasıl ulaşacağız bu Paris`e , ehhh uygun fiyatlı da olmalı değil mi:)
Yurtdışı seyahatlerini çok önceden uçak bileti alacak şekilde ayarlamak zordur.
Bir ay kala bilet almaya kalkarsanız,  hangi firma olursa olsun ortalama 1100 tl yi gözden çıkarın.Ama şu yollu izleyin birde, eğerki azıcık günleriniz fazla ise seyahatinize ayırdığınız;
Diğer uçuşların az olduğu sezonlara göre yakın şehirlere yada ülkelere bakın, ama tüm firmalardan unutmayın.
Başardıysanız şimdi o gittiğiniz şehirden Paris e ulaşmak için;
İnternetten hemen Ryanair ve ya Easyjet den inanılmaz ucuza bilet bulabilirsiniz
6 Euro ya şaka değil yeterki isteyin:)
Hatta önceden bile alabilirsiniz risk bedeli düşük ama risk karı yüksek:)


Sonrasında eğerki uygun bulursanız çoğundan Paris e hızlı tren de vardır.


Hele ki Brüksel den baya bir hızlı Paris e ulaşırsınız.Bir buçuk saat gibi kısa bir sürede.
Ayrıca birazcık Belçika havası da içinize çekmek ve  Fransanın o meşhur şirinleri, kıskandıracak köylerini de görmekde çabası.
Thalys Hızlı Tren firması aklınızda olsun.


Bu arada hızlı trenlerin biletlerini internetten alırsanız ve hemen zaman kaybetmeden alabilirseniz çok ama çok uyguna edinebilrisiniz.Böylece ulaşımdan biraz bütçenize artı sağlıyabilirsiniz.


Büyük ihtimalle Paris Nord onların deyimi ile Gare du Nord tren durağında inersiniz.


Direkt uçakla Paris e inan arkaşlar ehh sizleride unutmadım öylesi daha rahat oluyor:)bilirim..


İki hava alanı bulunuyor biri Charles De Gaulle (thy uçar) diğeri de Orly (pgs uçar) dir.


Artık Paris`e inmiş yada ulaşmış bulunuyorsunuz.
Yemeden içmeden herşeyden önce ilk yapılacak hatta tuvaleti bile unutun..Koşarak bir Information Desk ten Paris haritasını edinmek olmalıdır."Buyrun linki gitmeden bastırın inanın bana dua edersiniz. PARİS METRO HARİTASI"


Korkmayın hepsi bedava dağıtılır ve her yerde vardır.Firmalar reklamları olsun diye bastırırlar çünkü:)


Neden şehrin haritasını edindik; metro metro metro yaşasın metro, ayrıca inanılmaz detaylı gezeceğimiz yerlerin minicik şekilli halleri ile bize sunulmuş olması:)


Bakın delice harcayacak paranız varsa ben karışmam ne biliyorsanız onu yapın ama ehh birazda dikkat ederim ama eğlenceme de bakarım diyorsanız bu koşul şart.


Bu arada küçük bir not;
Araba kiralama yapacaksanız heleki Paris içi için deli olmanız gerekir park yeri bulmak imkansız buldunuz diyelim oda ancak otoparklar da her defasında 20 euro en az hazır bulundurun derim.
Bir kere araba ile gittim inanın servet harcıyorsunuz servet....


Hemen metroya ulaşın yeraltında bir yerde sizi bekliyordur siz onu bulamasanız da o sizi bulur:)
Birde aceleye hiç gerek yok her an her duraktan en fazla 4 dakikayı geçmeyecek şekilde kalkarlar.Yani hep sizi bekleyen bir metro var demektir bu:)


Gelelim  ince bir nüansa eğer ki erken inmişse uçağınız Paris`e ve hotele eşyaları bırakıp hemen şehre kavuşmaksa derdiniz tavsiyem günlük sınırsız binebileceğiniz biletlerden almanız oda 6.40 euro dur.Bayılana kadar gezmek demek bu hahaha:)
Daha fazla vermeyin sakın küserim ona göre....


Ehhh artıkk bu şehirde ne yapılır nerelere gidilir o klasik turist gruplarından olmak istemiyorsanız ikinci yazımı okumalısınızz herşeyyyy ordaaaa olacak......








EFENDİM YAZILARIM BİRAZ YAWAŞ GİDİYOR OLABİLİR KUSURUMA BAKMAYINIZ LÜTFEN_
YOĞUN BİR İŞ HAYATIM VAR VE BUNA TEKABÜL EDEN İŞ SEYAHATLERİM__
VAKİT BULDUKÇA HOBİ AMAÇLI YAZIYORUM VE EN BÜYÜK ZEWKİM  İLK DEFA GİDECEK OLAN HERKESE GERÇEKTEN TAM BİR FAYDA SAĞLAMAK, DERDİM BU_
ÇOK FAYDASI OLUYOR ÇÜNKÜ BENDE İLK DEFA BİR YERE GİDECEKSEM İNTERNETTEN YARARLANIYORUM_

SIRA DA DİĞER GEZDİĞİM ŞEHİRLERİ YAZACAĞIM__ELİMDEN GELDİĞİNCE SİZLERİ BİLGİLENDİRECEĞİM_

PARIS VE LONDRA YAZIM TAMAMLANACAK, HEMEN ARDINDAN MUNICH, AMSTERDAM,  BRUKSEL , BRUGGE, ALMERE, ROTTERDAM, BIRMINGHAM, HONG KONG, GUANGZOU, TAXILA , ŞAM VE HALEP, MİLANO , FRANKFURT , ASAFENBURG, KKTC , ISLAMABAD , LAHORE , KARACHI, K2 ZİRVESİ VE CİVARI , DUBAI  VE SONRASINDA TÜRKİYEMİZDE 58 ŞEHİR GEZDİM İNANILMAZ YERLER VAR ONLARDAN BAZILARINI YAZACAĞIM__

DEDİĞİM GİBİ HOBİ VE BİLGİ VEREBİLME AMACIM VAR BUNDAN KEYİF ALIYORUM_YANLIŞIM OLURSA AFF OLA_



                                                                                     Kerem Shezad Joya

8 yorum:

  1. merhabalar,
    öncelikle yazılarınız için çok teşekkür ederim. Phuket gezi notlarınız bize çok yardımcı olmuştu. Şimdi de Parise gidicez fakat yazınızın devamı yok. Ne zaman eklersiniz?? merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl ben yorumunuz için tşk ederim..
      Siz yazınca biraz üzüldüm..
      Onlarca süper foto ve karalamam öylesine beni bekliyor ama bir türlü yazamadım...
      Çok vakit alıyor..Bir türlü zaman ayıramıyorum...
      Baştan sağma olsun istemiyorum..

      Sil
  2. Ellerşnşze sağlık. Yalnız yazının devamını ben de bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  3. Baştan sağma olsun istemiyorum diyorsun ama sen bizi başında sağıyorsun:)yeter artık hemen hemen dört yıldır bekliyoruz!

    YanıtlaSil
  4. Londra'mi Paris mi olsun derken ask sehrine karar vermistim...buyuk bir cosku ile yazinizi okumaya baslamisken bir anda kendimi boslukta hissettim :)...oysa ki anlatimlarinizla sanki oralarda geziniyordum bile..Ne yapalim! Siz de haklisiniz tabi...hangimizin her seye yetisme sansi varki?

    YanıtlaSil
  5. her yıl fırsat buldukça parise kaçarım ,yazınız çok güzel fakat paris ile ilgili daha fazla detay verirseniz harika olursunuz....şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Tsk ederim. Zaman bulamadığım için hep yarım kaldı. Ama Paris ile ilgili en son kaçamağımı yazıyorum. Oraya bakabilirsiniz http://maninmode.blogspot.com.tr/2015/04/paris-dort-gunluk-bahar-kacamag.html?m=1

    YanıtlaSil
  7. Paris hakkında yazınız oldukça kapsamlı olmuş. Şurada da https://gezimanya.com/fransa/paris-gezilecek-yerler benzer bir yazı var, bunları karşılaştırmak isteyebilirsiniz diye düşündüm. İyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil

hepsi sizindir tepe tepe kullanın:). Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 MAN in MODE, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena