13 Kasım 2010

Londra (London), İngiltere (United Kingdom-England), Birmingham`da(ya)nereler gezilir, nasıl gidilir, nerede kalınır, alışveriş nerede yapılır, ne yenir ne içilir, gece hayatı nasıldır ve daha fazlası - 2 -

Londra yazımın 2. ve en bilgi dolu bölümüne hoşgeldiniz.
Londra yazımı, 5 veya 7 günlük bir ziyarete göre yazıyorum haberiniz olsun:)


Birinci bölümde Teknik bilgileri verdikten sonra;


Bu nazlı , ama tahrik düzeyi yüksek ( tahrik olmayı çeşitlere ayırmayı unutmayın:) enlerin şehrine hoş geldiniz!!! Diyerek kelimelerimle sizlere eşlik etmeye devam edeceğim...


Hımm ne yaptık ettik ulaştık mı İngiltere`ye..


Şehrin kalbi neresi diye soracak olursanız ben bir kaç kalbi var bu şehrin derim size:)
Hani bizde taksim var ya, Londra da o tatta bir kaç yerden bahsedebiliriz...
Oxford Street , piccadilly circus, trafalgar square,nothing hill gate ve portobello, covvent garden her biri inanın büyüleyebilir sizi..


Neyse gelelim sadede bu bir gezi yazısı yaaa ayrıca moda!!!


Trenle havalanından, şehir merkezine ulaşmayı başaranları, zafer kazanmış kişilere benzetiyorum.
Trene bindiyseniz, az gününüz varsa ben vakit kaybetmek istemiyorum, gözlerim hemen kamaşsın istiyorum derseniz tabi oteliniz de yakınsa Tottenham Hale durağında inecek şekilde biletinizi alın.





Kings Cross St. Pancras, Euston, Oxford Circus, Green Park (for Buckingham Palace), Victoria, Finsbury Park and Walthamstow , "Tottenham hale" durağına yakın yerlerdir.Buralarla başlamak bile size tamam oldu galiba dedirtebilir, hotelinize yada kalacağınız yere gidene kadar.


Hani yok olmadı ben 10 pound (netten erken alırsanız 8) ödeyip zamanımda var, treni de bulamadım uygun fiyata derseniz, Türk Havaş otobüsleri tadında National Express otobüslerine binersiniz, ben öyle yaptım hahaha:)
Ama bilmediğimden yoksa afetmezdim treni...


Neyse durağımız Victoria Coach Station burayı unutmayın. Buradan Londranın her şehrine otobüs kalkıyor ana otogarı ve  pis kokuyor yapacak birşey yok:)ıslak mendil ve kolonya tarzında şeyler eğer ki yolculuk yapacaksanız yanınızda bulundurun:)









Gelelim en önemli konulardan birine, bütçeyi bile alt üst edebilecek bir konu ona göre:)


ULAŞIM ciddiyim çok dikkate alınması gereken bir konu:)sonrası likitideme ne oldu benim dememeniz için bir göz atın sonrasında karar verirsiniz..


Bu arada , benim gezi yazılarımda harcamaları falan, hep neşenizi kaçırmayacak şekilde ayarlamaya çalışıyorum..fütursuzca  harcayacaksınız okumayın bile yazılarımı, faydası olmaz zarar edersiniz dermişim:)
Okuyun okuyun güzell gezerimmm deli dolu tadarım şehirleri...  


Her neyse; 
Bakın ben taksi ile gezdim ama 5 kişiydik, bize uygun ve hızlı bir yöntem olarak kandırdık kendimizi..
Ama yok 3 kişi ve aşağısı iseniz, taksilerin sadece fotoğraflarını çekin, hhahaha:)


Size süper bir iyilik yapıyorum hazır msınız!!!
Şöyle ki efendim, günlük netten alımlarda 7.20 pound  (nakit 8 pound civarı)  yani 16 tl.Bence 7 günlük alın 25 pound 57 tl falan , 5 günde kalsanız böylesi daha avantajlı deli gibi gezebilirsiniz. Bakın fazla değil bu rakam İngiltere ulaşımda uçuk kaçık pahalı bir ülke , deneme yapıp canınız yansın isterseniz siz bilirsiniz.


Hemen Şu web sitesine girin http://visitorshop.tfl.gov.uk/english/introduction.htm

Yer altı metrosu, tüm otobüsler, tramslar , lokal trenler(cinlik yapmayın havaalanları hariç:) ve nehir turlarında indirim daha ne olsun 1. ve 2. bölge size yeter de artar, bu arada 11 yaş altıa herşey beleş aileler yaşadınız hadi yine iyisiniz:)Birde bazen 18 yaş altı indirimli hatta bedava bile seyehat edebilirsiniz hem de hangi ülke vatandaşı olursanız olun,heyecan yapmayın lütfen!!!


Taksi için örnek veriyorum 2km ortalama bir trafik varsa 9 pound yazıyor yani 20 tl saka gibi değil mi:)Trafik çoksa durduğu yerde nasıl yazıyor mazAllah gözünüz taksimetrede kalır aman dikkat:)


Ama şu var ki 20 kere taksiye bindim, biri bile kandırmadı. İnanamadım bu kadar dürüst olmalarına, inanılmaz hatta kısa yoldan bile götürüyorlar.(nerden biliyorsunn sen, atma diyenlere biraz altta anlatıyorum bakınız)
Birde unutmadan taksiye binecekseniz hele ki iş günü ve sabahsa kesinlikle hotelinizden rica edin arasınlar ve çağırsınlar. Black cab demeyi unutmayın yoksa özel taksi  gelir onlarda pahalı oluyor.
İnanın boş taksi bulamazsınız o saatlerde caddelerde benden söylemesi kala kalırsınız.Bu çok önemli bir nokta ciddiye almanızı tavsiye ederim.




Birde 5 kişi rahat rahat binebileceğimiz şekilde taksiler, 
artı istediğiniz kadar bavulu aranıza alabiliyorsunuz o size kalmış ,
taksileri görünce anlarsınız.


Ben ilk iş, yemedim içmedim kabaca bir telefoncuya daldım, eğerki navigasyonlu bir telefonunuz varsa sizden kralı yok  inanın bana, ödünç falan da olsa alın birinden, yurtdısına giderken kesinlikle tatiliniz %20 verim kazanıyor(tabi haritamızı ne olursa olsun havaalanından ilk olarak alacağız, onun yeri ayrı)
resimde beni gördüğünüz gibi manuel navigasyon olduğum anlar:)




Neyse efendim bende iphone olduğu için onunda yurtdısında ki operatörler den sadece Orange firmasının sim kartı çalıştığından hemen bir orange mağazasına girdim.
Her yer bakkal dükkanı gibi telefoncu dolu korkmayın bulursunuz her yerde:)


Sadece 10 pound 25 tl vererek bakın (size süper bir iyilik daha) 60 dakika Tr yi arayabilir yanında da da sadece telefonunuzun navigasyonunu çalıştıracak şekilde internet (abartmayın mail falan) kullanabileceğiniz  bir hattınız olur.(çalışana söyleyin hemen bu şekilde ayarlıyor)
Kimlik falan da almıyorlar hemen orada veriyorlar sim kartı sadece sıranızı beklemeniz gerekiyor.
Bizden daha beter sıra bekleme olayı İngiltere de ona göre. 


Yoruldum yaa ,detaylı yazmak zormuş:( sıkılanlar da olmuştur buraya kadar ama inanın şu yazıları okuyup giderseniz,  çocukken babamızın yanımızda olduğunu bilmek kadar rahat bir şekilde gezebilirsiniz.


Kasın ve okuyun bence..


Ulaşım tüm detayları ile tamam sayılır.


Gelelim Yatak yorgan meselesine
Londrada nerede kalmalı neresi uygun merkezi yer neresi!!!
..
Hahaha yine pahalı yine pahalı ne yapacağız...


Tabiki http://www.booking.com/ ve http://www.google.co.uk/ gibi sitelerden ne olursa olsun erken rezervasyon, bakın erkenn diyorumm sonrasııı geç olmazzzz, kısaca tuzlu olurr ona göre...


Ve şunu sakın unutmayın 200 tl hatta 300 tl bile verseniz gecelik kişi başı(bunlar erken rezervasyon yaptırmayanlar için geçerli) odalardan sakın Cennet Ülkemizin hotel odalarının kalitesini beklemeyin.
Hüsran olur ona göre.
Kesinlikle yakınlık ve hotel hakkında yorumların tümünü okumadan bir hotel rezervasyonu yaptırmayın sakınnnnn..


Ben Bayswater bölgesinde ki hotelleri tercih ettim Paddington İstasyonuna yakın yerler 


Hemen yürüme mesafesinde Hyde Park, oxford street sonra nothing hill gate, portobello(delireceksiniz bu sokağa) hatta hyde parkın içinden yürüyerek (size yaşamın ne kadar güzel yaşanıldığını gösteren bir çok imge ve insanla karşılaşarak) Dünyaca ünlü Harrods Mağazasına ve onun sokağı olan brompton caddesine falan yürüyebilirsiniz.
Bu çektiğim resimde tabelalara aşık olmuştum:)ne kadar asiller sarılasım geldi o an onlara:)


Diyelim ki kalacak yerde tamam ulaşımda tamam ehh ne kaldı geriye....


Tabi daha gezilecek yerler gece yaşamı ve alışveriş var oralar en eğlenceli yerler az kaldı okumaya devam....


Birde yiyecek mevzusuna gireyim azıcık, sonra en eğlenceli bölüme geçeriz...


Hotelinizin kahvaltılı olmasına özen gösterin, her zaman için iyi bir şey hem cebiniz için hem de sağlık açısından.ingiliz breakfast yazan yerlere kanmayın ingilizlerin kahvaltı kültürü bizeeee çok uzak (üzülüyorum onlara yaşasınn ülkem)


Ama Soho Bölgesinde kahvaltı edebileceğiniz çok ama çok şirin yerler mevcut..
Mesela  The Breakfastclub Sohoya yakın oxford street in sonlarına doğru


Resimde gördüğünüz gibi ben çıkmışım keyfim yerinde ama sıra var dışarda o ayrı mesele:)
Bu arada salaş bir yer ingiliz tarzı kahvaltı yerleri çok şeyler ummayın baştan söyliyeyim..
Ama ben keyif aldım çok, o ayrı..




Londra çeşitlilik konusunda aşmışşş bir ülke ağırlık olarak hint ve pakistan mutfağı hemen ardına japon çin ve tayland sonrasında italyan ve diğer ülke mutfakları geliyor.
Ben inançlarımdan dolayı her yerde beyaz ve kırmızı et kullanmıyorum onun için yurtdısında balık yiyebilen vejeteryana dönüşüyorum çok da keyif alıyorum:)


Evet ikinci bölümün sonuna geldikk son ve en eğlenceli üçüncü bölüme hazır mısınız:)
Elimden geldiğince bilgi vermeye çalıştım daha da vereceğim 3. bölümde Alışverişşş, tarihi yerler, gece eğlence hayatı ve dahası dolu dolu resimlerle hemde...
Kerem Joya









4 yorum:

  1. Emeğine sağlık, inanılmaz faydalı bilgiler vermişsin, esprili anlatımın da yazını daha bir okunası kılıyor. sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Selam kerem abi süper bilgiler :)sanırım yeni evlendin bide ömür boyu mutluluklarr artık takipçinim kerem abicim :)):)
    Keşke bu bilgileri londraya gitmeden önce edinseymişim ama ya =(

    YanıtlaSil
  3. Yazmayı seven biri değilim ama size teşekkür etmem gerekiyor:) Verdiğiniz bilgiler Londra'da çok yararlı oldu.Eşim ve ben size çok çok teşekkür ederiz.İnşallah gezmeye devam eder ve tabii ki bizlerle paylaşırsınız.Selamlar.Levent-Meltem ONARAN

    YanıtlaSil
  4. nice job. Must be bookmarked:)
    My site > canapé design

    YanıtlaSil

hepsi sizindir tepe tepe kullanın:). Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 MAN in MODE, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena