25 Şubat 2011

MUNICH - MÜNİH (münchen) (ALMANYA - GERMANY) de nereler gezilir, nasıl gidilir, nerede kalınır, ne zaman gidilmeli, alışveriş nerede yapılır, ne yenir ne içilir, gece hayatı Nightlife nasıldır ve daha fazlası!!!

MÜNİH (München)
2013

Yeni bir şehir, yeni bir yazı hoş geldiniz....
(bu arada her şehir yazımda, yazı karakterimde o şehrin  rengini kullanıyorum ..bu renkte birayı temsil ediyor hahah:)

Münih ile ilgili yazım, gezi planını bu şehre 4 gün ve daha az bir şekilde planlayanlar için olacak..
Bana sorarsanız  3 gün gezmek ve keşfetmek için yeter de artar.....


Birde ISPO Munih fuarına gideceklere ayrıntılı bilgi vereceğim..
2013 de 3-6 Şubat da Fuarda görüşmek üzere:)

Ben genellikle her sene iş için bu dinamik şehre giderim ...ama bir keresinde 8 gün kaldığımı düşünecek olursak yazabileceğim baya bir malzemem var demektir:)

Olabildiğince eğlene bilmeniz ve vaktinizi en güzel şekilde  verimli kullanabilmeniz için elimden geleni yapacağım...


MÜNİH HAVAALANI - TAX FREE - ŞEHRE ULAŞIM


Bu arada yeni fark ettim tüm şehir gezilerimin havaalanı bölümlerini uzun uzun  yazıyormuşum..
Neden mi , bıraksanız International Airportlarda günlerce kalabilirim..O kadar seviyorum zaman geçirmeyi yani:)


Efendim vize vize vize ilk adım her zaman ki gibi bu...Eskiden gider Alman Konsolosluğundan alırdım bizzat ankara ya gitmek icap ederdi..iki senedir Avrupaya  en kolay vize veren ülkelerin vizesi ile giriş yapıyorum çok da iyi ediyorum:)

Kimileri diyor Almanya pasaport kontrolünde sorun çıkarıyor başka ülkeden vize aldığınızda.. Ben buna katılmıyorum...Eğer ki kendinizden emin, adama ne için geldiğinizi anlatırsanız biraz da agresif olmazsanız adamlar size hoşgeldiniz diyerekten içeri buyur ediyorlar:)haa başka amaçlarla ülkeye giriyorsanız yine kendinizden emin bir şekilde konuşun tutarsa tabi:)
Siz tedbir olarak yanınızda dönüş biletinizi ve kalacağınız yerin adres bilgisini bulundurun..Onları gösterdiğiniz takdirde hiç bir problem olmaz..


Bu arada hep belirtiyorum ama uçaktan ilk çıkanlardan olun(uçağa ön taraftan binin) acayip sıra oluyor balık istifi oluyor resmen..



Hauptbahnhof Merkez Tren İstasyonundan, Havalananına varış minimum 40 dakika sürüyor.Havaalanından şehir merkezine de varış aynı süre.Planınızı ona göre yapın.Aslında şehrin bir çok yerinden havalananına  S1 ve S8 numaralı metro hatları ile ulaşabilirsiniz.Tek gidiş yerine hele ki bir kaç kişi beraber iseniz makinelerden 
(Türkçe menüsü de var)grup - partner olanının gün içi sınırsız şehir içi seyahat ve 
havalananına ulaşım da dahil olanını alın(20 Euro 5 kişiye kadar bu fiyata kullanabiliyorsunuz).Tek günlüğüne gidenler zaten sadece bu bileti 
alsınlar.


Minik bir uyarı S1 hattı ile giderken Airport yazana binin S1`in aynı yönde son durakdan önce 
başka tarafa giden bir hattı daha var.

Hauptbahnhof Merkez Tren İstasyonundan Havaş tarzı otobüsler de kalkıyor.11 Euro tek yön.
Bu arada hizmete başlama zamanı:)
Münih Metro haritası(Orjinal hali ile yükleyip bence yazdırıp öyle gidin faydası olacak inanın bana)
Ayrıca sizin için özel işaretlenmiş bölgeleri ile:) kırmızı ile işaretlediğim çok lazım olacak olan yerler diyelim.
Daha sonra Münih Haritasını üzerinde baya bir uğraştıktan sonra paylaşacağım..
Benim gittiğim tarihlerde gidiyorsanız eliniz mahkum metroya -19 derece bir kaç gün önce döndüm...
Yorum yok....


Bu arada hangi terminal a gireceksiniz onceden öğrenin pegasus ve sunexpress terminal 2 
C bölümün de  Thy de terminal 1 den kalkıyor,  aralarında yürüme 10 dakika mesafe var
boşuna panik olmayın. Yinede bu bilgiler değişebilir binmeden önce araştırın... 

Havalanı inanılmaz büyük ve güzel, bir İstinye park mı desem ne desem
 içerisi mağazalar ile dolu (değişik alman markaları yani öyle Dünya markaları da değil sadece) vakit geçirmek son anda unutulan hediye olayını çözmeniz icin havalanı süper bir seçenek... 

Bir kaç nacizane görsel, hepsi cep tel ile hareket halinde çekildi onun için kusura bakmayın

*TAX FREE

Bence para iadenizi en rahat alabildiğiniz yer bu havaalanı hemde nakit iade..Bence diğer Avrupa ülkelerinin sıkı yorucu usulleri TAX FREE için burada geçerli değil halen.. Tadını çıkarın..Bu arada vergi iadesi oranı %12-%14

Terminal 1 in Duty Free si tam bir halay kırıklığı hele ki erkek wcleri saçma sapan bir yerlerde...Falan filan..


Nordsee tr dekiler yüzünden Avrupa'da hep uzak durdurdum ama burda bambaşka ve benim
İcin altin fırsat yeme  konusunda inançlar gereği olunca tam süper seçenek ve inanın
Avrupa'da ki lezzeti inanılmaz bayıldım. 

 


MÜNİH de NEREDE KALINIR

29 Ocak - 01 Şubat arası ISPO Münih zamanıdır..Bu şu demek şehrin heryerin de ellerinde minik bavullarla gezen sportif , enerjik mutlumu mutlu insan seli..Şöyle ki hotel fiyatlarının çıldırdığı bir dönem de denebilir...Kesinlikle bir kaç gün kala kasmayın bu zaman da bu şehir de işlemiyor:)


google.de , easyjet.com , edreams, agora, buralardan uygun fiyatlı hoteller bulabilirsiniz..

Bu yazımdan  ISPO Munich fualarına katılacak şahıslar baya bir faydalanabilir...


Efendim fuarcılar yada diğer gidecek sizlere önerim şu...Öncelikle her zaman ki metroya yakınlık çok ama çok önemli..bakın tram falan demiyorum..Bu aralar kış çok çetin geçiyor Avrupa da hele ki Almanya..
Şubat 01 2012 akşam -23 derece yi gördük artık siz düşünün..
Parmaklarımı yere düşürdüm sandım bir ara öyle bir soğuk..


Neyse efendim O yüzden Metro ya yakın bir hotel ne olursa olsun...
Birde unutmadan yeraltı metrolarda ayrı bir yaşam var..kışın hayat orada akar..bir gece külüpleri eksik..
Bu yazımın alt taraflarında bir yerlerinde fotoğrafları paylaşacağım..


Biraz uzattım af ola...Bana soracak olursanız Hauptahnhof (merkez tren istasyonu) civarında bir yer olabilir..
Biz NH Hotel(Kesinlike tavsiye ederim) de kalıyoruz nedeni de genelikle ISPO fuarına gelen dostlarımız hep Hauptahnhof civarında kalıyorlar. 


Birde Karstadt (büyüklüğü insanı şaşırtan bir alışveriş merkezi) a girip oraya gezerek Neuhauser caddesine çıkabilirsiniz ki burası araçlara kapalı bir cadde, Münih`in kalbine giden Marienplatz Meydanına da buradan çıkıyorsunuz..Tüm halk bu sokakda da diyebiliriz..


Hizmette sınır yok(neden çekmişsem bu fotoları:)




Konu nereden nereye geldi:)


Efendim diğer seçenekler size kalmış ama metro diyorum ve susuyorum....

MÜNİH (MUNICH MÜNCHEN) NERELER 
GEZİLMELİ  ALIŞVERİŞ NEREDE YAPILIR VE 
SANATSAL FALİYETLER

Galeria Kaufhof

Efendim size dünyanın en fazla Çikolata çeşidinin yada markasının olduğu yerden söz etmek isterim..
(Benim yorumum tabi bu, ben bu kadar çeşidi bir arada görmedim)
Hemen MarienPlatz`ın karşı sağında kocaman  içinden metro geçen  alışveriş merkezi:)
Efendim buranın alt katına inin hele ki hediye alacaksanız burası çikolata cenneti..

Fotoğrafları paylaşıyorum canınız çekecek ama yapacak bir şey yok:)




Apple severler..

Apple ürünleri alacaklar her zaman Apple`in kendinden bile daha uygun fiyata satış yapan Saturn mağazalarına gidebilirsiniz..

Apple`ın kendi mağazası bedava wifi  ve arada biraz soluklanmak için hiç fena değil..



Münih`te yerel motiflerin bol olduğu binlerce farklı hediyelik çeşidini bulabilirsiniz..

özelikle eşim her şehrin kendisine özgü zillerini biriktirdiğinden benim için süper oldu..


Almanya`nın Müze Cenneti Münih diyebiliriz....


Bu meydan kendinizi eski roma dönemlerinde hissettiriyor..



MUNİCH (MÜNCHEN-MUNİH) GECE HAYATI - NIGHT LIFE

SAUSALITOS


İlk olarak en ama en favori yerimden başlayacağım....

Yok böyle enerjik böyle eğlenceli böyle ışıl ışıl, pırıl pırıl bir yer, ya sanırım ben buraya aşığım.....


Bol bol fotoğraf koyacağım siz karar verin...
Çalışanlar ve eğlenenler o kadar sıcakkanlı ki kendinizi yalnız hissetmeyeceğiniz yegane yer bence burası...

Birde sıcak brownisi süper..Tatmadan gitmeyin..







Nasıl mı gideceğiz bu muhteşem yere....
Marienplatz (Münihin en turistik yeri burası.Aslında tüm Avrupa metropollerin de olduğu gibi  muhteşem bir yapıt ve etrafında kafeler, sizin büyülenip izlediğiniz insanların sel olduğu bir yerde denebilir) da bulunan kilisenin hemen sol tarafın da Tal caddesin de bu dünya güzeli yer....bir kaç adımda bu iş tamam...
Zaten her birşey bu bölgenin etrafların da gizli...Marienplatz`i yuvarlağın tam merkezi olarak düşünün ne tarafından hangi sokağa girerseniz girin  güzel bir yerlere çıkarsınız...
Daha sonra bahsedeceğim..







KULTFABRIK

Burası eğlencenin fabrika versiyonu...Eski bir sanayi sitesi içine kurulması:)
Aslında Almanya`nın hatta Avrupa`nın en büyük gece hayatı alanı diyebiliriz..

Efendim buralarda bazen uç hazlarda partiler veriliyor..
Kim nederse desin çokda uygun fiyat girişler, hafta içi çoğu mekan bedava giriş izni veriyor, 
hafta sonu 7 euro ve üstü giriş fiyatları ile sizi bekliyorlar..

Benim size burası için tüyom...Öncelikle hafta içi bence önünden bile geçmeyin...
Hafta sonu da gideceksiniz nerede nasıl bir parti var göz atın ona göre gidin.. 
( yukarıda linkini paylaştım linkler başlıklarda saklı:) 
Eski tadı yok bence....Ama arada yine süper partiler olabiliyor....

Nasıl gideriz;
S bahn (metro) ile ostbahnhof durağında inin kırmızı ışıklı tabela var bir yerlerde ona doğru 
yürüyün..
Yalnız soğuk Münih havasında bazen yürümek çok keyifsiz olabiliyor...


Boş ve dolu halini fotoğraflar ile paylaşıyorum..
Karar sizin...



Pacha ve 089 Disco - Bar

Son olarak Maxxilillien Caddesinde bulunan bu iki club eğlenceye alternatif arayanlara ilaç 
gibi gelebilir.



MÜNİH DE YEMEK NEREDE YENİR..

Çektiğim tüm görselleri daha sonra yükleyeceğim çok vakit alıyor, yoksa yazı yazamıyorum:)

Garam Masala

Bir Hint Kökenli olarak....Size Dünyada ki sayılı lezzetlerimizi en leziz şekilde sunan
mükemmel bir restorandan bahsetmek istiyorum..
İnanın parmaklarınızı yiyebilirsiniz.Tabi baharatlı Hint yemeklerini seviyorsanız:)
Münih de olduğum her gece gidebilirim..o kadar yani..
Özellikle babam senelerdir buraya geldiği için sahipleri dostları olmuş artık..
Onun için muhteşem tatlar eşliğinde saatlerce güzel vakit geçirebiliyoruz burada.
Hele ki bazen bizim oranın mistik seslerini canlı enstrümanlarla sunmuyorlar mı..
Birde işletenler Müslüman..Benim gibi bazı şeylere özen gösterenleri için ideal;)

Bir jest olsun benden size gittiğinizde Türkiye`den Pakistanlı Joyalar önerdi indirim ve 
muthiş özel ev yapımı Mango tatlısını da ikram istiyorum diyin..

Ulaşım - Yukarıda bahsettiğim Sausalitos`un hemen yanında ki Radlsteg sokağına girin..
100 metre solda sizi bekliyor.



Hard Rock Cafe Munich

Buranın enerjisi ve ortamı süper..İç tasarımı da oldukça etkili..
Su ürünlerin de çok iyiler, klasik tüm Hard Rocklar da olduğu gibi sunumları dolu dolu..
Özellikle çalışanları harika..Randevusuz gitseniz de size ne yapıp edip
yer ayarlama çalışıyorlar.Tek olsanız bile..Çok tek gittim ve bir kere dahi yalnızlık 
hissetmedim.Bu Münih`e özelmidir bilmem ama nereye giderseniz gidin tekseniz çalışanlar 
daha içten bir hizmet ediyorlar..

Ulaşım - Ana meydan yani Marienplatz`da sayılır..Tal caddesine çıkan yönde heme solda
Sparkassensttrabe  caddesine girin 200 metre ileride sağda Münzstrabe sokağında sizi 
bekliyor..
Ayrıca buradan itibaren tüm Dünyaca meşhur en az  bin kişi kapasiteli yemekli müzikli 
birahaneleri başlıyor..
 
tip kaymış kusura bakmayın..saatlerce fuar  ve akabinde münich sokaklarını gezmiş biri ..



Hofbrauhaus (Dünya da ki Biracıların mabedi )

Ben bu güzel şehri her sene ocak ve şubatta ziyaret ettiğim için, sadece bir kere baharda
geldiğimi düşünecek olursak..Kışın eğlence ya yer altında yada kapalı mekanlarda ..

İçin yada içmeyin bu birahaneye girmeden hiç bir yere gitmeyin..O Alman filmlerinde ki haniyerel kadınlar eteklerini havalandırarak dans eder, erkekler kocaman litrelik bardakları 
tokuşturarak (ki kadınlar fondipte daha iyi inanın şaşıracaksınız burada) şen kahkahalar atar
Sonrasında yine yerel müzisyenlerin eğlenceli tınıları arasında zaman süper akar gider..

Tek yada az kişi olmaktan korkmayın çok misafirperverler kalabalık bir masanın ucuna 
oturun hemen sizide ekiplerine katarlar..Kim demiş bu almanlar domuz gibi..
İçince çok şirinler:) hahaha

Ayrıca yerel lezzetleri en iyi tadabileceğiniz yerde burası..

Kesinlikle gidin..Hani Münihte turistik nereler var derseniz burası da var derim:)

Ulaşım - Hard Rock Cafenin hemen solunda..Platzl meydanında..

Aslında Münihte Dünya mutfaklarının çok iyi örneklerine rastlayabileceğiniz yerler mevcut..
Benim ziyaretlerim 2 gece 3 günü geçmediğinden nokta atışı yapmak istedim..

Özellikle bira ve müziği bir arada sevenler kaçırmamalısınız..

İçeri sadece foto çekmeye girdim ve en az 30 dakika takıldımm..o kadar eğlenceli bir yer:)



Schrannenhalle

Son bir önerim de özellikle annem peynir hastası olduğu için keşfetmek zorunda kaldığım ve Münih`in günlük pazar tadın da olan kapalı bir mekanı var..Burası acayip bir yer..

Kocaman kapalı bir yer içeride herşey tezgahımsı şeylerde ama tasarım eşyalarda tutun da 
Almanya`nın en meşhur şaraplarından ne bileyim bir köşede ev aksesuarının bile satıldığı 
acayip bir yer.Ayrıca içerisi çok şık ve süper de iki restoranı mevcut.

Gitmeden internet sitesine bakın ne demek istediğimi anlayacaksınız..Kesinlikle çok ama çok farklı hediyeler alabileceğiniz farklı şeylerin olduğu tatlı bir yer..

Ulaşım - Marienpaltz meydanından 5 dakikdan az bir sürede yürüyerek ulaşacağız..
Tal caddesinin hemen başlangıcında solda bulunan Viktualienmark sokağına sapacağız.
300 metre sonra solda kocaman kapalı bir şeye hiç tereddüt etmeden gireceğiz ve için de
doyasıya gezeceğiz.

Ayrıca fiyatlar çok makul..
 





DEWAM EDECEK
karalama notlarım.....




Bir günlük ve bir kaç kisi gezecekler AirPort ve tüm gün sehir ici 5 kisi gezintiyi
seçebilir 20 Euro çok uygun 
3 ve 5 kisi arası iseniz hep partner yazan biletlerden Alın çok faydalı türkce menü
var makinelerde alım yapmanız çok kolay

Herzaman ki gibi metro haritası 
Aslında hava güzel olsa heryere yürüyebilir çok temiz ve aralarda keşfedilecek çok
şey var


Tax Free 

çok sıkışırsanız metrotlara binin bileti sorun olmaz


Suyu sehrin çok güzel bir kaç gunün tıkanın cildinİn parladığını hissedeceksiniz

Karstad alışveriş merkezi hautpanhauf un hemenorada kapalı alanda bugüne kadar
gördüğüm en büyük mağaza en üst katında tasarım ürünler bulabilirsiniz gerisi aynı 
Genellikle bu gibi büyük mağazaların en alt katlarında metro var büyük bir kolaylık

Restoranların cogunda fakat filoslar hariç kredi kartı gelmeyenimize girmeden bir
sorun

Etrafınız turk dolu amam. Dikkat edin ne konuştuğunuza yeni nesilin turk olduğunu
anlamak zor olabiliyor

İspo İcin herseyi onceden ayarlayın bu çok önemli özellikle giriş biletini Web'den
çok önce alın 25 Euro kisi bası kazanın
Direkt ispoya havaalanından terminal 1 - 2 ve Z den her 30 dakikada bir kalkan
otobüslere binebilirsibiz 8 Euro kisi bası

Yapı Munich cilgin büyük bir yer 2 den a ise seyahatiniz planlı gidin koştur koştur
gezmenizde bitiremessiniz 
Klasik a bölümü kıs sporları özellikle kayak ve snow pard b yine koş sporları
tekstili ve yeni bir kaç marka  ise Çin Pakistan Hindistan Tayvan gibi ülkelerin
üretici firmalarının olduğu bölümler internet 5 Euro günlük
Gelmeden kesin aylık paketlerden alın çok faydası olur
 
Sabah 9 da. Milletle girebilirsiniz zamaniniz a ise saat 6 da kapanır  
Hem toplantı yapıp hem kalabildiğin azaldığı son iki gunü bence tercih edebilirsiniz
çünkü büyük firmalar ve markalar rezervasyonu toplantı yapıyorlar. Himmm.  

Kısın gelmeyin buraya sokaklar bile boş
Bedv internet Apple marina Plata'da hatta cihazları kullanıp tüm sosyal tatmininizi
sağlayabilirseniz hemde ısınırsınız dediğim gibi bir şey alamadan önce Satürn e
bakın


Daha önceki resimleri yükle notlara bak
HDR diye bir Hotel sitesi var onu araştır

Almanlar iyi insanlar eğer ana tren istasyonunda çanta ile geziyorsanız pasaport
mutlaka yanınızda olsun yoksa bile kibarca anlatın sorun olmaz alman polisi aslında
kibar sadece sizden onu görünce bakın yüzleri değişiyor




EFENDİM YAZILARIM BİRAZ YAWAŞ GİDİYOR OLABİLİR KUSURUMA BAKMAYINIZ LÜTFEN_
YOĞUN BİR İŞ HAYATIM VAR VE BUNA TEKABÜL EDEN İŞ SEYAHATLERİM__
VAKİT BULDUKÇA HOBİ AMAÇLI YAZIYORUM VE EN BÜYÜK ZEWKİM  İLK DEFA GİDECEK OLAN HERKESE GERÇEKTEN TAM BİR FAYDA SAĞLAMAK, DERDİM BU_
ÇOK FAYDASI OLUYOR ÇÜNKÜ BENDE İLK DEFA BİR YERE GİDECEKSEM İNTERNETTEN YARARLANIYORUM_

SIRA DA DİĞER GEZDİĞİM ŞEHİRLERİ YAZACAĞIM__ELİMDEN GELDİĞİNCE SİZLERİ BİLGİLENDİRECEĞİM_

PARIS VE LONDRA YAZIM TAMAMLANACAK, HEMEN ARDINDAN MUNICH, AMSTERDAM,  BRUKSEL , BRUGGE, ALMERE, ROTTERDAM, BIRMINGHAM, HONG KONG, GUANGZOU, TAXILA , ŞAM VE HALEP, MİLANO , FRANKFURT , ASAFENBURG, KKTC , ISLAMABAD , LAHORE , KARACHI, K2 ZİRVESİ VE CİVARI , DUBAI  VE SONRASINDA TÜRKİYEMİZDE 58 ŞEHİR GEZDİM İNANILMAZ YERLER VAR ONLARDAN BAZILARINI YAZACAĞIM__

DEDİĞİM GİBİ HOBİ VE BİLGİ VEREBİLME AMACIM VAR BUNDAN KEYİF ALIYORUM_YANLIŞIM OLURSA AFF OLA_


13 yorum:

  1. Ne yanlışı ya o kadar mükemmel yazıyorsunuz ki çook çook keyifle okuyorum yazılarınızı. Ayrıca yazdıklarınız gerçekten çok faydalı şeyler. olumlu ve olumsuz yanlarını hakkında verdiğiniz bilgiler çok iyi. hiç bi forum da falan sizin kadar ayrıntılı anlatan yok.

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler, özenip yazmışsın

    YanıtlaSil
  3. teşekkürler, özenip yazmışsın

    YanıtlaSil
  4. Merhaba,
    Mart 2014 te gitmeyi planlıyorum.
    Çok mu soğuk olur acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şubat ayı -27 derece idi ve ben parmaklarımı düşürdüm falan sandım:)
      Eminim ki mart ayı da çok soguk olacaktır..

      Sil
    2. bende Şubat 5/7 de orda olucam Fuar için ve sogugu hiç sevmiyorum içlik giyicez galiba :DDD

      Sil
    3. bende 5/7 subat'ta orda olucam fuar için Soguktanda nefret ederim ((:
      içlik giyicez galiba

      Sil
  5. Selam arkadaşım ;ben eşimle 11-16 şubat münihte olacağım,yani 5 tam gün gezeceğiz 5 gün için nasıl bir toplu bilet tipi var acaba?Bir de Salzburg'a günübirlik gidip gelmek istiyoruz onun için nasıl bir bilet almalıyız ekonomik bir şekilde?Şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
  6. biraz geç gördüm bu aralar hiç blogla ilgilenemiyorum...
    eğer ki siz olumlu bilgileri paylaşırsanız belkide gidecek olanlara fayda sağlarız..
    tşkler..

    YanıtlaSil
  7. elinize sağlık.. ziyaretimiz öncesinde çok yararlı bilgiler aldık, teşekkürler

    YanıtlaSil
  8. Supersiniz en aciklayici siz yazmissiniz kış tatil programimizi sayrnizde sekillendirdik:)

    YanıtlaSil

hepsi sizindir tepe tepe kullanın:). Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 MAN in MODE, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena