10 Aralık 2011

MİLANO-MILAN

MİLANO


MİLANO II 4 Mevsim yazıma geçebilirsiz daha fazla görsel ve eğlenceli bilgi sizi bekliyor..
tıklayın
http://maninmode.blogspot.com/2012/11/milano-ii-4-mevsim.html






Yazmayalı çok oldu ama bu sefer azmettim biraz da rahatsızım evdeyim bu yüzden yazmak için bahane oldu:)

Neyse efendim Milano'dan yeni döndüm ve taze taze bilgilerle her zaman ki gibi sadece bana ait olanla sizlere yazacağım...

Artık vize olayından bahsetmeyeceğim diğer yazılarımda uzun uzun yazmıştım zaten..

Ancak kısaca en kolay vizeyi yine italya veriyor hele ki bir davetiyeniz varsa kralsınız..




Başlasın; 

#Tüyolar#;Eğer ki üç schengen vizeniz varsa artık Hollanda ve ve Almanya gibi ülkelerin konsolosluğuna gitmeniz gerekmiyor. Evraklarınızı hazırlayıp yollayın  İtalya konsolosluğuna; en az 3,5 aylık vize veriyorlar (Yine de evraklarınız tam olmalı).





MİLANO MALPENSA HAVALİMANI - ŞEHİR MERKEZİNE ULAŞIM




Milano Malpensa havalimanı Türkyiden kalkan uçakların genellikle indiği havalimanı.Aslında 3 havalimanı var Milano da ama size Malpensa yeter.

Uçak biletleri için artık kafam bir dünya oldu desem...çok seçenek var ama skyscanneri artık tavsiye etmiyorum bazı şirketlerin eline düşmüş..şu an http://www.edreams.com/ fena değil, türk firmaları hariç diğer firmaları da talan edin..İleri ki aşamalarda size güzel bir tüyo vereceğim ondan da yararlanabilirsiniz.

Efendim her zaman ki gibi uçaklar da en önlerde oturmanız da fayda var pasaport sırası falan filan için....
Malpensa eski bir yapı, sizi hayal kırıklığına uğratmasın sakın.
Bu sefer sıra izlemeden yazacağım yani dönüşünüzde de fayda sağlayacak şeyleri de baştan yazacağım..(arada bir tarz değiştirmek de fayda var)


Efendim öncelikle gitmeden önce bir zahmet google map açılsın ve Milano da kalınacak hotel nerede o bir öğrenilsin..nerede ineceğimizi bilmemiz açısından çok faydalı)

Kalınacak yer hakkında yazacak çok şey var o ileriki aşamalarda...


Şimdi taksi ve özel araç kullanacakları ayrı tutaraktan ki taksi çok lüzumsuz tren daha hızlı...
Efendim hemen train yazan levhaları izleyebilirsiniz yada terminal 1`in (TR uçakları hep 1 e iner unutmayın) çıkışında dışarıda ki fazlaca olan Havaş tarzı otobüslere binebilirsiniz.Otobüsler 1 saatte 7,50 euroya( gidiş dönüş 12 euro bu süper bir fiyat) (internetden online da alabilirsiniz tıklayın) tren ise 45-50 dakika da 11 euro ya merkeze gider..Ben otobüsleri tavsiye ederim şehrin dış yüzeyini tanımanız da size çok yardımcı oluyor.Ya central station a gider bu ikisi tren bir de Cadorna da iner.
Efendim dönüşte sizden ricam Terminal 1 de (yinede biletinize bakın) inmeyi unutmayın, 2 çok uzak terminal 1`e ona göre. 

Bergamo havaalanı için diğer yazıma lütfen...



#Önemli#

TAX FREE büyük harflerle yazıyorum önemli bir değişiklik sonuna kadar okuyun...
İtalya'da en az 155 euroluk alışveriş olmak kaydıyla iade alabiliyorsunuz.. Ve en önemlisi Tax Free için önce pasaport kontrolünden geçer geçmez, solda Custom yazan gümrükçülere onaylatmamız gerekiyor. Ama hepsinden önemlisi, sanırım artık tüm Euro Bölgesinde bu geçerli olacak, aldığınız şeyleri görmek istiyorlar ve Tax Free için aldığınız fişlerle karşılaştırıyorlar. Ondan sonra onay basıyorlar ve siz karşı taraftan iadenizi alabiliyorsunuz. 


Birde Malpensa Havalanın Duty Free`si bana göre çok pahalı özellikle parfüm ve çikolatagiller, en iyisi İstanbul'a indiğinizde zorunlu aldırılan parfüm ve bu gibi gilleri pasaport kotrolunden sonraki duty freeden almak.Tarafımdan test edilmiştir.

Ama Malpensa Duty Free si zaman geçirmek için çok keyifli. B kapısından gireceksiniz (TR den giden tüm havayolları ile gittim hep aynı kapılar) pasaport kontrolünden sonra ki alan ana Duty Free burada biraz vakit geçirdikten sonra vaktiniz varsa boarding kapınızın olduğu yere gidin orda da 4 adet şeker mi şeker mağaza , hele ikisi var ki; benim favorim: Nau güneş gözlüğü ve optik mağazası. Gözlüklerde italyan tarzını en kaliteli ve uygun fiyata  bulabileceğiniz bir yer. Bir de benim erkek çanta modasında en ileride gördüğüm Piquadro mağazası.

Check-in iki buçuk saat önce başlıyor daha erken gidecekseniz de mc gibi bir kaç restoran var check inden önce takılabileceğiniz.

Havaalanına ile ilgili bu kadar bilgi yeter de artar bence....

Dediğim gibi hoteliniz yada kalacağınız yere göre de tren mi yoksa otobüs siz karar vereceksiniz.






Kısaca Milano



Gelelim bu dünyanın en havalı şehrine , yapıları ile olmasa da insanları ve tarzları ile çok havalılar (kesinlikle burnu kalkık değil tam aksi çok sıcak kanlılar)

Hem cinslerime bir kaç sözüm var gerçekten de İtalyan erkekleri sizi zorlayabilir.

Şunu iyi bilirim Milanoya gideceksem bavulumu diğer yerlere göre 5 kat daha fazla özenerek hazırlarım.
Bu nedemek oluyor bu şehirdekilerin gerçekten bir tarzı var. Saç, sakal, kıyafet, yürüyüş, kendine güven falan bilimum şeyleri aşmış bu arkadaşlar. Çirkinseler bile inanın çekici olmayı biliyorlar.
Yani uzun lafın kısası gerilmeyin ama eliniz boşta gitmeyin...


Zaten Milano Erkekler için giyim kuşamda bir hazine ama tabi cepleride yoracak türden..Ama biraz hakediyorlar mı ne... En kıytırık sokaktaki minik bir mağazaya girin ürünlerin kumaşları dikimleri tarzları hep en iyisi...

Bana sorarsanız Dünya`nın deri , ipek , yün ürünlerini en çok tüketen şehir burasıdır.Herşeyin en kalitelisini çok iyi biliyorlar.





Milano da Nerede Kalınır



Efendim öncelikle size hoş bir tüyo vermek isterim belki bazılarınız biliyordur ama aklına gelmeyen arkadaşların çok işine yaracaktır.


#tüyo#
Biliyorsunuz ki Booking com un o eski keyifli zamanları kalmadı..onun yerine size Agoda.com u ve easyjet in hotel bölümünü önerebilirim.Ama bunlardan daha iyisi gideceğiniz ülkenin google unu kullanmanız örnek italya için www.google.it sonrasında buradan Milano hotellerini aratabilirsiniz.Çok faydası oluyor.


Öncelikle bu şehirde trafiğe kapalı çok nokta var ve  bazı ara sokakları harikalar diyarı.. Bu ne  demek oluyormuş, yürümeyi seveceğiz bu şehri anlamak ve ona hayran olmak için..İnanın saatlerce bazen 8 saat kadar yürüdüğüm olmuştur.Farkına bile varmıyorsunuz akıp gidiyorsunuz o sokaklar da..Her an bir supriz bir heyecan..

Efendim Tursitik düşünecek olursak Duomo  Katedrali şehrin merkezi burayaya

Milano  nun aslında her yeri hotel o konuda sıkıntı çekeceğinizi sanmıyorum.En önemlisi kriterlerinizden sonra metro yada tramwaya yakın olması gerekli.Milanoyu kabaca yuvarlak olarak düşünün tam ortasında Duomo var geri kalan her yer gezilebilir.Ondan dolayı önemli olan ulaşım.


Benim naçizane fikrim Porto Venezia Civarın da Hotel seçiminizi yapmanız.Venezia Civarında gidebileceğiniz çok yer var ileri aşamalarda yazacağım...

Daha fazla detay için sizi Milano II yazıma bekliyorum...


harita sizin için özel çalışmamdır.kaydedip yakınlaştırıp inceleyebilirsiniz






Kırmızı Bölge Duomo ve çevresi yani Dünyaca bilinen İtalyan markalarının ve diğer bir çok italyan markasını bulabileceğiniz bölge.


Yeşil Bölge Porto Venezia ve çevresi yine en lüks mağazaların kalelerin olduğu bir cadde venezia caddesinin sonunda daha sonra bahsedeceğim hayal gibi bir park ve etkileyici bir mimarisi olan ikizleri göreceksiniz...


Mor Bölge ise Milanonun ünlü kalesi  Castello Visconte ve Sempione Parkının civarları...


Mavi Bölge ise böyle elit bir gece hayatı yada akşam eğlencesi arayanlara güzel restoranlarında bulunduğu bir bölge


Sarı Bölge ise İtalyanların ve turistlerin özellikle hafta sonları doldurduğu  Navigli Bölgesi kanal ve etrafında ki onlarca pub- bar restoranlarla dolu.




Ve benim size en özel tüyolarımdan biri geliyor beyaz bölge Corso Sempione daha sonra yazacağım burasını....




Milano`da Şehir İçi Ulaşım



Metro ve tramvaylar her yere kolaylıkla ulaşmanızı sağlıyor hem de hızlı bir şekilde..

Zaten Milano öyle bir şehir ki  trafiğe kapalı çok sokağı var.. ve her biri ayrı güzel...kısacası  kusura bakmayın yürümeyi sevmeyenler bu şehri öyle kolay kolay keşfedemezler..


Ayrıca taksileri de pek önermiyorum hotele getirtmeyin sakın; 6 eurodan geliyorlar , birde biraz bizim memleket taksicileri gibiler !!!!(abi şurdan gidelim mi orada trafik varın italyancası tadındalar)

Her neyse efendim tek gidiş 1.50 euro aldığınız biletler hem tramlarda hemde metrolarda geçiyor buda ayrı güzel bir şey..tavsiyem 2 günlük sınırsız 8.50 euro olandan alın deli gibi gezin..her yere de yürüyerek gidemeyiz tabi...

Hımm başka tabi yaaaa bakın gitmeden sizden rica ediyorum bir tane metro haritası edinin çıktısını alın yada havalimanın da info desklerden de alabilirsiniz ama bir tane edinin....

Birde İtalyanlar bana göre yol tarif etmede çok kibarlar onları da gerektiğinde kullanın :)

Himm ben uzun kaldığım zamanlar da da kullanmak için şehir ulaşım kartı aldım.Tram, metro, otobüs hepsine bu kartla binebiliyorsunuz sınırsız..
ATM pointlerden pasaportunuzu ve kaldığınız yeri (Hotel adreside olur) göstermeniz yeterli..
17 Euro aylık sınırsız...Süper değil mi (Ama ben italyanca kursuna gitme avantajından öğrenci gibi aldım)Yetişkin alırsanız 30 Euro aylık yinede cok am acok uygun 10 gün üzeri kalanlar için..

Kartımda şöyle birşey:)




Milano`da ne Yenir, Nerede Yenir___



Öncelikle şunu belirteyim bu yeme içme işi tamamen damak zevkine bakar...Hani bazı gurmeler yok şurası böyle şöyle yazarlar ya bir çoğumuzun da damak zevki ile hiç uyuşmaz...


Daha önce de dediğim gibi inançlarım gereği bu konuda ben yurt dışında çok zayıf kalıyorum :)

Yine de  çoğunda da deniz ürünleri pizza ve makarna olduğu için Milano da sorun olmuyor...

İtalyan mutfağı öyle çok şaşalı değil ama hafif ve sağlıklı bana göre...

Favori yiyeceklerim  : Kestaneli Safranlı Risotto , Deniz Mahsüllü Rissotto , Deniz Mahsüllü taglietelle ve ızgara  somon balığı , Pizza zaten klasik,  bir de mozeralla dolu dometesli salatayı tavsiye ederim... 
Birde bu İtalyanların en sevdiğim özelliği mevsim gözetmeksizin dondurma tüketmeleri...Hazır dondurma değil tabi ki, bazı ara sokaklarda karşılaşırsanız bence ağzınızı tatlandırın...

Birde waffle hastası bu giller çok severek tükettiklerine çok kez şahit oldum :) Özellikle Corso Buenos Aires caddesinde bir çoğunu bulabilirsiniz...

Hım bazı restoranlarda servis ucreti, kişi başı 2 eurodan başlıyor.. sonra şaşırmayın menünün minik bir yerine iliştirmişler...


Hani derler ya 'Adana'ya geldik kebabı en iyi nerde yeriz?' .. Has bir Adanalı da : 'yeğenim gel ben en has yere götüreyim seni' ...ve sizi götüreceği yer böyle eski tabure ve masalardan oluşan lüks kelimesinin hiç uğramadığı eski bir dükkan olacaktır.. Ama lezzeti tamam, ben has adana kebabı yedim dersiniz..
İşte Milano da has pizza yemek istiyorsanız (Bu arada pizza nın başkenti milanomu bilemiyorum ama) size eşimin de çok sevdiği sanki hamuru da peynirden yapılmış bir yer tarif edeceğim... İtalyanlar buraya bayılıyor , oradan bahsettiğinizde ağızlarını suyu akıyor. Pizzeria Spontini (http://www.pizzeriaspontini.it/)4 şubesi var buradan size yakın olanın adresini alabilirsiniz..Hafta sonları sıra bekelemek zorunda 
kalabilirsiniz öyle popüler yani..(Benim fikrim ise lezzetine öyle çok ölüp bitmedim açıkçası) Ama şu da var iki kişilik pizza ve iki içecek için ödeyeceğiniz tutar 16 euro (bu milano da çok iyi bir hesap demek:)

Efendim bendenseniz , yani şöyle önümden leziz insanlar aksın, oturduğum yer keyifli olsun, vakit 
mutlulukla akıp geçsin diyorsanız... Brera Bölgesini size tavsiye ederim...Via Brera sokağı , Duomo 
Katedraline çok yakın yürüyerek rahatlıkla gidebilirsiniz..

Conse Monferte caddesinde bulunan Al Valentino II restoranı eşimle benim favorimiz..Tam bir vintage dekora sahip ve yemekleri süper... Bu arada kesinlikle rezervasyon yaptırmadan gitmeyin. Kapıda çok sıra oluyor bazen...

Birde unutmadan İtalyanların meşhur ayaküstü pastaneleri (basitçe anlamdırmak gerekirse)  
(aslında Auto Grill diyorlar) sabah saatlerinde özellikle içleri cıvıl cıvıl şık ve pozitif insanlarla dolu, 
Bir italyan klasiği olan sesli konuşma soundları arasında meşhur espresso ve yanında çörek 
böreklerini (buda betimleme oldu) tadabilirsiniz..Muhteşem keyifli bir deneyim..Kesinlikle tavsiye ediyorum...

#tüyo#
İtalyanlar sıcak içecekleri çok sıcak tüketmeyi sevmiyorlar..sıcak içecek istediğinizde, özellikle içeceğinizin extra sıcak olmasını isteyin ..sonra buz gibi bir şey içersiniz tadınız kaçar..gerçekten şu damak zevki çok farklı birşey... 
Birde biliyorsunuz zeytinyağları dünyaca meşhur ,  masanıza getirmeyi unuturlarsa isteyin gerçekten çok lezzetli..
Kahvaltı olayı da efendim, otellerde çok da süper diyemem... Zeytin kültürü yok sanırım bunların kahvaltıda, ama peynirleri fena değil..
Kahvegilleri sevenler bu şehirde yaşadı! Her köşe başında bakkalımsı yerlerde bile çeşit çeşit kahve bulabilirsiniz...
Son olarak şunu söylemek isterim en ünlü markaların mesela Dolce&Gabana ,  Armani, Prada gibi markaların ana mağazalarının üst katlarında kendi restoran-barları var.Oralarda  da farklı deneyimler yaşayabilirsiniz. Ben özellikle tatlı bir şeyler yemek için gidiyorum ama keyfi bir 
başka...Yemek bazen tuzlu olabilir:)
Benden gastronomi bilgisi bu kadar:)

Milano Akşam ve Gece Hayatı ( Night Life )____

Milano II yazım da daha fazla detay sizi bekliyor..
Tıkla

Gelelim en çok aranan bilinmek istenen konulara...

Kendimce bir iki yorumum olacak sonrasında bilgilere devam..

Şu bir senedir Avrupa da fark ettiğim ve benim de çok sevdiğim değişiklikten bahsetmek isterim..

Efendim Avrupalı gençler ikiye ayrılıyor diyebiliriz 16- 20 ve 21-40 diyelim...ilk grup için inanın bana göre alternatif var yok gibi...Yani Eski sistem eğlence Disco bilemediniz Gece Klüplerin de eğlenen ve baş ağrısı ile geceyi bitiren...

Ama 21-40 kaliteli eğlenmeyi seven kısım ise...işten çıkıp genellikle hafta içi hafta sonu artık farketmiyor...Biliyorsunuz ki bu yaş grubu aile ile kalmadığından evleri de minicik ( kiralar merkezlerde çılgın, 30m2 de yaşıyor büyük çoğunluk) ondan dolayı iş saatleri dışında dışarıda sosyalleşmek fevkalade önemli..(dizi olayları da yok bizim gibi:) işten sonra eve uğramadan akşam yemeği olayı hafif içki ile iş ya da diğer arkadaş grupları ile benim tadına doyamadığım 20:00 civarları başlayıp 24:00 lere kadar süren yerel gençliğin takıldığı süper yerler...Size asıl bu mekanlara takılmanızı tavsiye ederim.. Artık Disco-Night Club olayı demode...

Akşam - yada öğleyin biraz daha elit ve az da olsa turistlerin olduğu geceye hazırlanmanız için uygun bir yer Brera Bölgesi, Duomo'ya yürüme mesafesinde... Ayrıca çoğu restoran da free Wifi bulunuyor. Meşhur Brera güzel sanatlar akademisi de burada.. Yani enerjisi çok güzel ayrıca çok ama çok şık  ve pozitif gençleri görebileceğiniz bir yer :)

Akşam Yemeği için hele ki hafta sonları tadına doyamayacağınız bir sokak Navigli Bölgesinde araların da su kanalı bulunan, sanatçıların art shoplarının olduğu, birbirinden şeker ve romantik minik restoranların sizi beklediği, gecenin sonuna kadar canlı yada güzel müziklerin tınısının bitmediği Alzaia Naviglio Grande ve Ripa di Porta Ticinese sokağı...
Ulaşım Çok kolay Metro ile Porto Genevo  yada tramla Valenza Stz Genevo durağında inmeniz yeterli, oradan via casale sokağından girerseniz hemen bu güzel yere ulaşırsınız.. Dediğim gibi özellikle hafta sonları inanılmaz güzel bir yer....

Ve size daha öncede bahsettiğim süper ötesi bir yer... Corso Sempione...

Eşimin kaleminden devam ediyorum bu özel ve güzel yeri tanıtmaya...
----
Bizim için uzun zamandır gece gezmelerinin anlamı: şık bir akşam yemeği, keyifli bir sohbet ve makul bir saatte eve dönüş oldu.

Bazen öğrencilik yıllarındaki gezmelerimizi hatırlıyoruz ve nasıl bir değişim içindeyiz inanamıyoruz. Milano' da gitmeyi en çok sevdiğimiz yerlerin başında gelen Corso Sempione bölgesinde tam da gönlümüze göre olan eğlence hayatının içinde bulduk kendimizi.
Bu cadde tam da aradığımız gibi akşamları bir şeyler yiyip-içip fonda müzikle keyifle sohbet edebileceğimiz bar-cafelerle dolu.
 İnsanların enerjisi öyle güzel ki, tüm caddede geç saatlere kadar bir keyif ve neşe hakim. 
Tüm mekanlar yanyana zaten ve çoğunluk gruplar halinde dışarlarda barların önünde ayakta duruyorlar, servisleri ellerinde bir yandan sohbet- muhabbet, birbirleriyle tanışmalar, kaynaşmalar, flörtleşmeler.
Yani özetle asıl ortam kapı önlerinde. :)
 Dediğim gibi mekan önü kaldırımlar, mekanların içlerinden çok daha kalabalık ve canlı... İnsanlar yorulunca içeri giriyorlar :)
Ve işte bizim favorimiz: Deseo
   Disaronno Sour kokteyl favorim oldu,
 ekşi meyve tatlarından hoşlananlara tavsiye edilir.
Anlaşılan gece makul bir saat olmuş ki gözlerimizden uyku akıyor yine :)
Eğlencenin güzeli tadı damağımda kalanıdır diyip, fazla uzatmadan otelimize doğru yol alıyoruzz.


MİLANO II yazıma geçebilirsiz daha fazla görsel ve eğlenceli bilgi sizi bekliyor..
http://maninmode.blogspot.com/2012/11/milano-ii-4-mevsim.html










5 yorum:

  1. 25 Haziran da Cenova-Milano-Venedik gezi planladım. Milano için verdiğiniz bilgiler yol gösterici olacak. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Bergamo havaalini icin olan yazinizi bulamadim cok acil ihtiyacim var ben esim ve 4 yasinda kizimiz olucak puset te var ve merkeze yakin hotel manin de kalicaz cvp yazarsaniz cok cok sevinirim... Sevgiler...
    Blk...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Hoteliniz çok güzel bir yerde..
      Benim en Milano da en sevdiğim parkın hemen yanın daki sabahları heryer çocuklarla dolu kızının çok eğlencektir.

      Bergamo havaalanı çok yakın başka bir şehirde(1 saat mesafe)..minicik bir havaalanı..Dutyfree si bir bakkal kadar aklınızda olsun:)ama diğer tax freesiz mağazalar çok fazla.
      Tax free odası yok bir posta kutusuna atmanız gerekiyor iade için..

      Aynı havaş gibi 5 euroya Milan şehir merkezi ana tren istasyonuan bırakıyor sizi..Oradan taksi ile hoteliniz 5 dakika bile değil mesafe olarak..
      İyi eğlenceler

      Sil
  3. Cok cok tsk ederim ilginiz icin...

    YanıtlaSil

hepsi sizindir tepe tepe kullanın:). Powered by Blogger.

© 2011 MAN in MODE, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena